Monday, September 15, 2008

ayam kampung?


memang betul, manusia akan berubah, but aku tak boleh terima yang ayam dekat KFC dah tukar! oi! dah tak original langsung. aku sebagai customer yang keluar kan duit untuk menikmati kelazatan ayam berempah original. apa yang aku dapat? teka lahh..

aku dapat ayam drum stick yang kering macam ayam kampung.. dalam hati aku "
ermm ni ke yang aku order?" ayam macam ni serupa aku cari kat kedai melayu yang ada tulis kat banner besar-besar [AYAM KAMPUNG] . lagi murah.

Harland Sanders ("The Colonel") the founder of KFC ; mempunyai cita2 besar dan mereka satu recipe ayam yang sedap.! isi yang empuk! bau yang enak! (macam yang di advertise kan di tv.) tapi apa jadi at last? bagi aku macam tak berbaloi. come'on? cuba kau pikir sendiri. 9 ringgit lebih just for two ayam kampung dengan coleslaw and mash potatoes? itu ke apa yang engkau nak?

makanan memang buat aku 'cerewet' but if u think back. we pay for our food. we deserve better, dont we?

kalau KFC Holdings (Malaysia) Bhd. gatal2 sgt nak tukar recipe ayam, aku suggest lebih baik buat frenchise baru ; jgn guna nama Kentucky Fried Chicken (KFC) buat nama sendiri. for starting, biar aku tolong.. how about Ayam Kampung Malaysia (AKM)?
setuju?

dgn kecewanya
sekian,

2 comments:

Pixienish said...

HAHAHA ! ha ah kan ): teruskan perjuangan big J !

Eh! encik.. said...

ini cuma dari perspektif aku. engkau pula macam mana?perjuangan akan di teruskan.

ayuh ke McD. KFC pupus.